Friday, January 14, 2011

Bumi kata ''Go Green''

Wokey2 buddies sume, sebenarnye kolej saya nak bwat pelancaran kempen "Go Green" untuk menyokong kempen2 y memelihara alam sekitar neh. Selaras dengan perancangan pihak atasan UKM yang ingin melancarkan kempen "Kampus Sifar Sampah". Wahhh, nampaknye saya agak busy la this week cuz saya pun terlibat dalam menguruskan jamuan. 


Hehe... sepatutnye kempen ni berjalan pada 17 Jan ni, tpi atas sebab2 y x dapat dielakkan kena tunda pada 19 Jan lak. Tapi bagi saya la, its okey pe?? At least ada extra time sket.. huhu. So harap2 korang sume sokong la kempen ni, bukan ape untuk kebaikan bersama. Kita sama2 jaga n protect Bumi kita!!


Nak taw x nape kita kena jaga Bumi kita?? sebabnye Bumi kita ni tua daa sgt2!!! Sejak zaman Nabi agi Bumi ni daa tua, zaman kita apetah lagi... sgt40x tua, thats why la kita kena jaga Bumi ni baek2. Jangan praktik 'open burning' then jangan buang sampah merata-rata n jangan lupa amalkan 3R!! hehe... saya bukan nk promote tapi sekadar nak mengingatkan sesama kita. Kalau Bumi ni daa kritikal,mane kita nak duduk?
Fikir fikirkan !!

No comments: