Tuesday, August 23, 2011

Mercun

Pada suatu petang lagi sejam nak berbuka, Anis sedang berjalan jalan pusing bazaar ramadan. Tiba tiba dia ternampak ada orang jual mercun. Anis pun pergi ke arah penjual mercun tu,

Anis : Bang, nak beli mercun sepuluh hinggit
Tukang Jual : Boleh boleh, adik nak mercun apa?
Anis :Bagi mercun paling kaw kaw bunyinya
Tukang Jual : Hah??
Anis : Derrr, maksudya mercun yang paling kuat skali bunyi
Tukang Jual : Ohh, ye ke. Jap abang cari

Selang tiga minit,

Tukang Jual : Nah, dik ni mercunnya
Anis : Wah perli ke?? Kalau yang ni takat baling kat nyamuk pun takde efek la bang
Tukang Jual : Dah awak tu perempuan, takkan nak main mercun bola kot
Anis : Yelah, tapi beragak la. Takkan nak bagi saya main mercun pop pop ni
Tukang Jual : Yang tu je sesuai ( sambil buat muka taknak layan )...

p/s : Orang perempuan selalu tak boleh main mercun yang bunyi macam kereta kebal T_____T

ohhh patutlah, ada gambar gegel kat kotak

51 comments:

Aki said...

ho ho ho.. cian Kak Anis Novexx.. :-p.. Mercun pop pop pun jadi lah Kak.. :-p.. (aki prasan muda jap).. g beli petrol rm5.. tarik kain panjang2 dari gelen petrol tu.. kalau boleh biar 1 kilometer.. pastu bakar kain tu.. heheh.. main waktu malam,boleh tengok efek macam bom atom.. :-p

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

gile aki punye suggestion..HAHA

anis, kau main je lah pop pop tuh..style jugak weyh..HAHA :D

Aki said...

Fee : Ho ho ho.. itu la mercun aki zaman kanak2 dulu.. ^_^.v.. aci tak?? lagi hebat.. itu baru meletopz!! ^_^.v..

EnciK AxixOu said...

ok la 2 dapat gk main..haha

zulhilmi.tempoyak said...

hahaha....
lain kli bg muka tu bparut sket..haha

Fara E's said...

mak gua bg main bnda nieyh jep =='

ORLANDO AHMAD said...

datang kampong gua, kite main meriam buluh jom

MissViVio said...

hahaha..mrcun bola la yg pling thrill. tp akibat dia tanggung ndri la. :P

MissViVio said...

hahaha..mrcun bola la yg pling thrill. tp akibat dia tanggung ndri la. :P

muhamad hanif said...

mercun popop je pun oklah, nnt abang botak marah baru tau.


wakakakaka !!

Ct Aja said...

hahahhaha, saya takut nak main bola py 2, mmg yg ni la kalau beli pon...wakakakka...sabo jola..

apik pehe said...

hahaha..ciannyer..

Lea IsNaw! said...

ok la tu die bg mercun pop
kalo die bg bunga api
lagi sadis..

Sarah Mohd Saleh said...

kuang ajo betul brader2 tuh..jgn pdg enteng pd pempuan.tgn menghayun boyan mamu mengencang gegendang tinge die.huahahaha

intan.maisarah said...

kene perli macam tu aja ye.
kesian dia

. salam kenal.

~SaL IjOu~ said...

merendah2kan kaum hawa nampaknya tukang jual neh~

dill said...

hahaha! ce try main mercun bola. meletup kuat gile. terkejut mak~

dill.

Abang Stalker said...

prmpn patut bersyukur..siap ada letak gmbr gegel lg tu.khas punyer~HAHAHAHA


itu je yg korg layak.yela..xnk korg hlg jari,nti kang hantaran kurg. :P

Shawn Razaleigh said...

gua dah jumpa kes main mercun kat spital, so jgn main mercun oihhh

teha said...

hahaha ! jahat laa penjual tu !

Mohd Izzar said...

hahaha!
penjual tu ambik berat sbnr nya..dia risau..

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

siannye lah

jom kite maen pop pop sesame ye :)

shedameor said...

jangan main mercun, nanti hilang jari :P

Wanie said...

mercun pop pop la best miz..tak payah nak main mercun yg gempak sangat ok..

Akulah Pak Lan said...

amboi..suka main mercun no...

Siti Mashitah Saidin said...

tak pernag perasan gurl2 nih kat kotak. =.="

ZouL said...

hahahah..sebab ade gambar gegel tu la kot ompuan je leh main kan hahaha..kalau laki lak main cmne? haha

p/s : tak pernak tau pun ade gambar gegel tu..

FaRaH_fUnKa_WeIrD !! said...

fav aku nih..tp skg dh maen meriam buluh r wehh~~

ika said...

iye...kalau gugurl=pop pop je...heh...xkelas langsung kan? =.="

Saiazuan said...

jgn main mercun.. bahaya!!! hehe

Shamsuddin Amin said...

x pernh pun rase men mercun...
parents x bg,,,, huhu

syrupmasin said...

haha..adoii..perli setepek kene :D

ade2mama said...

ahhahaahahahahahahaha..
pdam muke..

nseb bek dye xbg ko mancis jew :P

raye ppuan elok maen kacau2 dodol jew:P
huhu

ade2mama said...

ahhahaahahahahahahaha..
pdam muke..

nseb bek dye xbg ko mancis jew :P

raye ppuan elok maen kacau2 dodol jew:P
huhu

inche hlovate said...

best gak main mecun pop pop tu..tapi sya tak panggil pop pop sya pggil mercun bawang

shida'R said...

hehhee..lawak lah..kalo masih ade pnjual mcm tu..dia msh ade rsa mnjga kslmatan hehe..

Ezay Hadry said...

nasib baik die bagi tu..die tengok cik anis rupe cam polis kot..tu yang die takut :P

ILA HonEyBuNNy said...

hehe....mercun pop ja dia kasi...

xpela...asalkan boleh main mercun gak..jom kita main mercun pop sesama...ehhehe

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

jgn mn ngecum novexx ..putus jari kang ...

bedil bawang klu kn mata bhy gok tu ..huhu

aiNa yaZiD said...

kahkahkah..ui penjual tu pndg rendah pada gegurl~~!.takmo main mercun. nanti hilang jari karang~! aiNa penah main mercun, tak sempat baling mercun meletup kat tagn. Nasib jari ada lagi. =)

amir aizat said...

mercun ni best,haha

hanaahmad said...

ini adalah satu penghinaan kepada gadis! ahahahaha. kasihan betul. *jangan main mercun, kang kuar paper kang. mahu?

asfira aminuddin said...

haha. babe org pompuan salu kena duk dapur masak. org laki je salu duk luar main mercun. haha :P

Saiazuan said...

dtg sini nk bca entry bru.. tp x jmpa.. so komen lagi... pop pop pop

khairul akmal azman said...

mercun ni la x mengancam la yunk

Aisyah Aina said...

pop pop la bru style....bunyi dia bukan main kuat lagi...muahaha

misspurple said...

hahaha nsa x suka mercun sbb nnti abes mlatah2..spe maen mrcun pon nsa da ase nk bg pnyapak,inikan plak nak maen -.-'

Far8 budak baik said...

hahahahaha...
perihatin gile abg tu..
klo dy bagi meriam ke..
tak beraya karang..
haha!

Mr iz said...

he he he he betul juga tindakan abg yang jual tu...he he he..Ah Tat pun baru perasan ada gambar gigirl kat kotak mercun pop pop tu...he he he... kira ngam la tu...he he he

SoLy SoLicious said...

hahahaha... sesuai la tu pop pop...mcm pom pom girls dh r..hahaha

syahirooAhmad said...

haha.. mmg patot pun! kitorang yg lelaki nih pun dah tak men mercun.. bakar duit jep!