Tuesday, July 12, 2011

SEMUT

Di suatu kampung yang berdebu bernama Tak Bodoh, kelihatan dua orang sahabat sedang bermain. Sorang namanya Nono dan sorang lagi Anip. Nono seorang yang nakal dan suka membuli Anip, kerana Anip seorang yang lurus macam bendul. Ketika mereka sedang bermain enjit enjit semut...

Enjit enjit semut, sape sakit.....

Anip : Adui mak hang, apa ni??
Nono : Bakpe weh
Anip : Cheq tak tau la binatang apa yang  sengat lengan cheq
Nono : Meh aku nok tengok
Anip : Uih hang ni tak malu ka nak tengok lengan cheq, aurat ni!! ( dia pakai baju lengan panjang )
Nono : Bila masa mung  jadi puang ni ?? siap beraurat bagai....
Anip  : err...

Nono yang nakal tapi masih baik hati tu pun tengok la apa yang sengat lengan Anip tu. Sekali tengok, humpphhh, berdarah!! Yang berdarah tu tak kisah la, tapi yang membuatkan si Nono tu terkejut katak bila dia tengok kat lengan baju Anip ada sekor semut buat lambang PEACE kat dia. Terus pengsan Nono tadi.

Anip : Huh!!! Tak boleh harap kawan cheq ni

Anip biarkan je si Nono tu pengsan ( takde perasaan betul ). Dia pon tengok la lengan dia yang berdarah tu. Dia terkejut tengok semut tu tapi dia cover macho.

Anip : Sengal semut ni, gigit cheq sampai berdarah!! ( Anip sopan, dia tak mencarut vavi ke shial ke )

Malam kejadian, Anip demam panas. Adik Anip sibuk duk baca ayat tu ayat ni, mintak supaya abangnya sembuh. Bukan apa, nanti sapa nak belanja dia eskrem. Keesokannya, Anip sihat macam biasa cuma..........

Anip : Hai everybody... saya tak bodoh!!! Maaf saya bukan seekor semut, lalalala

Itulah yang terjadi pada Anip. Akibat penangan gigitan semut tu Anip dah jadi sengal. Tiada lagi Anip yang lurus.

Hai Anip (^_^)V PEACE

30 comments:

muhamad hanif said...

wakakkakaa,


ni mesti kes balas dendam ni.?


AHHAHAHAHAHAHA..



pssstt,

bersihkan hari sabtu sayang ooww..

Aisyah Aina said...

hahaha....patut la dia sengal...tapi kalau dia lurus lagi bagus la :D

Miz Novexx said...

ni surat cinta bukan balas dendam.....bhahahah
kenapa dengan sabtu???

KeTaM_BaTu said...

hahahaha... sengalnye anip.

jom baca entri baru...

mencegah itu lebih baik
7 etika seorang blogger

Miz Novexx said...

Aisyah Aina : salahkan semut tu sebab gigit dia, kalau tak mesti dia lurus lagi.... keh3x

Ketam : ini cerita dongeng :D

muhamad hanif said...

kahkahkah..

nnt abg botak pukul aku oowww...

sabtu ? takda apa-apa..

Wanie said...

err, korang ade hubungan sulit ke?hahaha

cik bulan said...

wanie: i setuju dengan u..kah3..--->sambil angkat2 kening..kan..kan...teheeeeeee~

dill said...

ni pun bleh jadi cerita? haha!

dill.

muhamad hanif said...

Err ?

Abang Stalker said...

skandal

Miz Novexx said...

Wanie + cik bulan : kami satu geng bas sekolah dulu ( percaya laa... )

dill : ha ha ha... boleh je

anip : tak habes2 dgn 'err err'

Abang stalker : shhhhh... haha

sampankertas said...

semut tuhh mesti besar kan

iPai said...

wakakaak ...novexx ni suka juga buat cerita2 gini kan .. banyak berangan ni ..

(dulu masa zaman suka merepek cam ni juga .. hahha .. terkenang laa plak)

merepek sungguh semut buat peace kan ?

izzad b* said...

erk....

ejulz said...

haHa.. semut yg sengal..

syrupmasin said...

awat semut cakap utagha?? ohh lupe kg si anip nih dekat kedah kan :D

taliff said...

Ererrr..jadi anip dah sengal lah? Ker nak balas dendan kat orang namer anip nie...hak hak hak

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

geng mak limah ni

Miz Novexx said...

ipai : saya suka makan kerepek sebab tu slalu merepek jer

syrupmasin : agaknya anip tu org kedah kot

taliff : hahahah... Anip sengal sebab kena gigit dengan semut laa (^_^)V

Far8 budak baik said...

hahaha kesian anip tuuu..
semut gajah ape gigit
kau sampay berdarah bagai..
hahahahaha =p

i am S!L4H.. said...

haha. ow ni mesti sbb anip suke buang segale bahan buangan merate-rate tu. haha
*tibe2*

senyumSOYA said...

skandal? heheheh...

iPai said...

Miss Novex !!! bila nak sambung skandal Bumblebee dan Botak ni .. hhehe

karang kacau diorg kang .. hehe

HonEyBuNNy said...

haha...

semut ohh semut...heheh

Gua Tertidur said...

hahaha..gua semut tu la tu..wakakaka..peace..

laskar pelangi said...

comel je semua buat peace. rasa nak cium2 je semut tu.. hahaha

apik pehe said...

hahaha..kena terus kat anip tu..hahahaha

Faraa Eiman's said...

cehh , gosip baru ! muahaha ;p

iPai said...

kalau gitu, makan laa banyak2 kerepek .. hehe